Donuts & Delights

Donuts & Delights

My Cake Shop: Áfonyás-limeos sajttorta

2016. március 27. - Seres Nikolett

1515147_1200536719956680_1452145592_n.jpg

Ahogy közeledik a kiköltözésem időpontja, egyre többen kérik, hogy még "utoljára" süssek nekik valami finomat. Igyekszek még jobban kihasználni a szabadidőmet és még többet találkozni a barátaimmal, akiket utóbb ezzel az isteni finom áfonyás-limos sajttortával leptem meg. Hogy őszinte legyek másodjára készítettem el ezt a receptet és úgy érzem, hogy végre sikerült tökéletesítenem. Az elkészítése nagyon egyszerű és gyorsnak is mondható. Egy könnyed baráti beszélgetés mellé bátran tudom ajánlani mindenkinek!

Receptért kattints tovább! :) 

Hozzávalók: 

  • 250 g Győri édes kókuszos zabkeksz (Mivel igen ritka ez a fajta, ezért én legutóbb sima zabkekszet vettem és egy zacskó kókuszos győri édes kekszet. Ezeket fele-fele arányban elkevertem egymással és így is tökéletesen érződött az enyhe kókuszos íz)
  • 100 g teavaj
  • áfonyalekvár (3-4 evőkanál)
  • 350 g mascarpone (Tudom, hogy mindig a Szarvasit ajánlom, de most kénytelen voltam kipróbálni az egyszerű Tesco-sat is, és bevallom igen kellemesen csalódtam benne.)
  • 1,5 dl habtejszín
  • 80-100 g porcukor
  • 1 db nagyobb lime reszelt héja és leve
  • 1 db közepes citrom reszelt héja (Ha szeretjük a savanykás, citromos ízt, akkor a levét is belefacsarhatjuk. Én így tettem.)

Elkészítés:

  1. Előveszek egy 26-28 cm átmérőjű piteformát és az alját kibélelem sütőpapírral. Ez nagyon fontos, máskülönben a tálaláskor nem fogom tudni kivenni a sütemény szeleteket. 
  2. A kekszeket késes aprítógépbe teszem, és morzsásra darálom őket. Ezután hozzáöntöm a mikróban felolvasztott vajat és jó alaposan elkeverem. Az így kapott masszát egyenletesen belenyomkodom a piteformába úgy, hogy a szélére is jusson. Miután ezzel megvagyok, félre teszem a hűtőbe, amíg elkészítem a lime-os krémet.
  3. Egy nagy tálban kézi habverővel alaposan összekeverem a mascarponét és a porcukrot. Ezután belereszelem a lime és a citrom héját, majd pedig hozzáadom a kifacsart levüket is. Ízlés szerint édesítem, ha esetleg nem lenne elég cukros. 
  4. A habtejszínt egy külön tálban felverem és amikor már elég kemény, hozzáöntöm a mascarponés krémhez.
  5. A hűtőből előveszem a piteformát és az alját jó alaposan megkenem áfonyalekvárral. Miután ezzel elkészültem, ráöntöm a krémemet és egyenletesre simítom. 
  6. Egy kiskanál segítségével különböző mintákban belekvározom a torta tetejét is és pár órára a hűtőbe teszem, hogy összeérjenek az ízek. Az a legjobb, ha egy éjszakára hagyjuk pihenni.
  7. Tálaláskor megszórhatjuk pár szem áfonyával, de így "natúran" is tökéletes.

 12530956_244408725903060_33471123_n.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://seresnikolett.blog.hu/api/trackback/id/tr858529544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása